? ??????????????Love Takes You Away? ????? ?? ???Rating: 4.6 (61 Ratings)??9316 Grabs Today. 66567 Total G
rabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????????????????????????????Music Falls off the Page? ????? ?? ???Rating: 4.3 (35 Ratings)??9249 Grabs Today. 35657 Total G BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 26 Julai 2011

TERIMA KASIH KERANA MENCINTAIKU PART 1

PART 1 - BUDAK BARU


Daun-daun musim sejuk berguguran di Mokdong, aku tergesa-gesa berjalan menuju ke Mokdong station untuk menaikinya untuk ke sekolah. Keadaan di station itu sangat sesak dengan orang. Cuaca pada hari itu agak sejuk walaupun ianya hanya sisa dr musim salji tp kesejukan itu masih terasa. Aku membeli tiket dan menunggu sehingga train ke Seoul sampai. Oleh kerana masih belum sarapan dan sangat lapar, aku pergi membeli mknn utk di makan tp apabila aku kembali train sudah sampai org berpusu-pusu masuk ke dlm train. Aku berlari sekuat hati menuju ke pintu yg mana hampir tertutup dan di saat itu seseorang menghulurkan tangannye dan cepat-cepat menarik aku ke dalam.




Aku menatap wajah orang yg membantu aku itu dan hanya mampu tersenyum dan org itu juga membalas senyuman aku. Sepanjang perjalanan aku dan dia bersama tapi tidak sepatah kata pun yg keluar dr mulut kmi dan lagipun aku juga tidak berani hendak menatap wajahnya. Dia Park Yoochun satu kelas dengan aku tp kmi tak pernah bertegur sapa. Bukanlah dia sombong tp dia Park yoochun lelaki kegilaan ramai. Ramai perempuan yg asyik cuba mendampinginya jadi mane de peluang nak bercakap tapi ntah apa mimpi aku dapat satu train dgn dia tp kenapelah bodoh sgt aku ni x manfaatkan mase yg ade ni.Aku xdapat berkata apa-apa hanya diam membisu seperti mulut telah dikunci rapat, hatiku berdebar cukup untuk membuatkan dia perasan akan perasaanku. Aku cuba menahan perasaan kalau tidak aku sendiri yang malu.Ntah apa yang yoochun akan fikir tentang aku nanti.



Di sekolah dalam kelas masing-masing sibuk bersembang dan bermain tapi ntah aku takde hati nak joint sekali dengan diaorang kerana dalam kepala otak aku ni sekarang hanya ada Yoochun je. Sentuhannya, senyumannya dan lirikan matanya buat aku tak keruan. Lama-lama boleh jadi gila dibuatnya.Ntah mana dia pergi ni. Aku tak nampak pun dia.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hari menjelang tengah malam aku masih di meja belajarku. Aku mengosok-gosok mataku dan berasa sangat mengantok tapi homework yg diberi cikgu begitu banyak sekali jadi terpaksa bertahan.



Tiba-tiba.......


Tukk..tukk (bunyi pintu di ketuk)


Masuk.....


“Ha-ni tak tidor lagi?’’ tanye mak.


“Tak mak banyak homework kne buat...’’ jawabku sambil menguap tanda mengantok.


“Nah, mak ade buat teh panas. Jangan lupa minum dan jangan jage lewat sangat.” Kata mak sambil tersenyum padaku.


"Baiklah mak..” mengangguk.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pada keesokannya aku bangun dan keluar awal dari biasa untuk ke sekolah. Ntah apa mimpi aku pergi awal sangat. Mungkin aku berharap dapat jumpa dia lagi. Aku tunggu dan terus menunggu hingga train yang menuju ke seoul sampai tapi kelibatnya masih tidak kelihatan. Agak kecewa tapi aku tetap teruskan perjalan aku ke sekolah.


Dalam kelas


“Jae joong dengar kata de budak baru betul ke?” Junsu bertanya.


“Ala pedulik apa budak baru ke, lame ke. Ni yang de depan mata x pulak dia nampak. Buat dek je” bekata eun jung kpd junsu.


“Eee..budak ni memang x pernah berhenti nak pikat aku. Ah! kepopularitianku x dapat disangkal lagi hahaha” Junsu berkata sambil gelak penuh bangga.

Pada ketika itu pintu diketuk Cikgu suk jin masuk dan semua murid-murid cepat-cepat balik ke tempat duduk masing2.

“Duduk dengan tegak semua” kata ketua kelas kami Yunho.


“ANNYEONGHASEYO!!” Sume menyapa cikgu


“Hari ini semua datang?” Cikgu bertanya kepada Yunho


“Cikgu Park Yoochun belum datang lagi” jawab Yunho.


Tetiba Yoochun masuk dengan seorang gadis. Sangat cantik semua sangat terpegun dan aku pula tertanya-tanya siapa gadis tu n kenapa Yoochun datang dengan dia? Itu yang bermain dalam kepala otak aku dan mungkin teman yang lain juga kerana mereka seperti kebingungan. Yoochun terus ke tempat duduknya dan duduk sambil memandang kepada gadis itu dan gadis itu senyum kembali. Sakitnya hati....



P/S : Sori ler ye agak pendek hehehe....

JANGAN LUPA KOMEN YER ~^_^~

0 comments:

Catat Ulasan