? ??????????????Love Takes You Away? ????? ?? ???Rating: 4.6 (61 Ratings)??9316 Grabs Today. 66567 Total G
rabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????????????????????????????Music Falls off the Page? ????? ?? ???Rating: 4.3 (35 Ratings)??9249 Grabs Today. 35657 Total G BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 9 Oktober 2012

WHY I LOVE KPOP PART 1 (JUST MY OPINION (^_^) )

YC : Apa sebab is3 aku ni minat KPOP???


Ok kita na cite kat korang kenapa i minat sangat dengan KPOP.Ok meh start now~ 

1) Aku suka lagu2 mereka semua sedap2 belaka. Mungkin kadang2 lihat tajuk lagu dorang macam terlampau simple n nampak bodoh2x jer (cth : ring ding dong, la di da, WoW, La ta ta n banyak lagi) rasa macam apa punye tajuk ler tapi bila start dengar lagu dia peh!! Awesome giler. Aku suka sangat sebab tu ler ada pepatah mengatakan "don't judge a book by it's cover". Dia punye dance super daebak. Ingat senang nak menari dan menyanyi pada waktu yang sama. Nak ingat step dance lagi, nak ingat lirik lagi dan nak control penafasan lagi supaya xpancit atas pentas ingat senang nak buat. MV dorang plak so creative..

2) Dorang banyak mengajar kita erti persahabatan dan kekeluargaan. Juga xlupa sifat tidak putus asa, work hard dalam melaksanakan tanggungjawab dan meraka menjadikan kita orang yang lebih tabah.Tengok keakraban mereka dan juga kisah hidup mereka menyedarkan kita berapa beruntungnya kita. Mereka terpaksa bersusah payah untuk mencapai cita2 mereka. Berapa banyak tenaga dan air mata yang mereka telah curahkan untuk mencapai kejayaan. Mari kita ambik sifat mereka ini jadikan teladan. Xsalah ini benda yang baik.   

3) Mereka xpenah sombong atau bongkak walau sudah bergelar artis tahap dunia hahaha...Sentiasa merendah diri dan menhormati kepada yang lebih tua, sebaya dan juga yang lebih muda. Mereka sangat ambil berat antara satu sama lain contoh Senior kalo de mase siap ngi bawak something dan berikan pada hoobae mereka dan bertanyakan perkembangan mereka dan memberikan nasihat dan tunjuk ajar. Tak lokek ilmu betul mereka ni. Saling menyokong dan tiada sifat hasad dengki kepada yang lain walau lain group dan lain company.Bila yang lain menang anugerah mereka juga turut teruju and happy.

4) Kerana Anti aku makin minat KPOP coz kebanyakan kata2 mereka so melampau. jangan taksub sangat ler dengan KPOP tu. Asyik sokong orang luar jer "martabatkan artis kita" Hakk..!! tuiiii~ Aku pelik dengan mereka ni kutukan KPOP semakin berleluasa dan dah terlampau banyak giler. Kita rasa dorang ni dengki dengan kejayaan KPOP kerana KPOP telah menyebabkann mereka ni HILANG kasih sayang huhuhu...

Macam artis malaysia kurang job kot disebabkan KPOP dan orang biasa lak maybe laki ler paling xsyok dengan kpop kot coz awek dia sibuk dok layan oppa2 mereka sampai encik abang kelat ni terabai jadi tu yang timbul berasaan iri hati dan hasad dengki siap merapu mencarut bagai kat blog. Siap pakat ajak orang dok buat forum mengumpat buat tambah dosa jer. Biar ler dorang sayang oii~ nak kutuk ke pe ke. Masuk telinga kanan kuar telinga kiri. Jangan dilayan mereka tu~ Biar dorang membebel dengan angkatan geng PABNA mereka hahaha...(apa PABNA tu? Rajin cari kat MR GOOGLE).  

Ada juga artis Malaysia ni yang kurang ajar dan xberadab sopan mengutuk artis KPOP dan mengeluar kata-kata mencarut. Apa kejadahnya korang nak suruh kita mertabatkan artis malaysia yang hancuss dan lagi kurang hajar tu. Kadang2 kita rasa sangat malu giler. kalau ler artis KOREA tu faham bahasa Melayu mana nak taruk muka kita ni. Mereka balik KOREA siap puji orang malaysia melambung-lambung. Ngi verity show ke mana2 cite pasal malaysia yang baik2 jer. Siap canang kat member artis lain menyebabkan yang lain teruje nak datang malaysia tapi tanpa mereka sedar yang di Malaysia ada yang mencaci dan mengutuk mereka. Sedih giler wo~ Mereka juga siap buat MV kat Malaysia lagi n ada juga kelibat bendera MALYSIA dalam MV mereka wow!! proud kembang kempes aku....tapi artis MALAYSIA pun join si anti ni mengumpat, mencaci nak collect dosa sama2.

Media pun satu xkisah ler media cetak n media elektronik. Mengutuk KPOP dan fanz KPOP tapi masih mempergunakan KPOP sebagai jalan mendapatkan keuntungan. Ada setengah program buat tiru KPOP pastu diselit unsur2 perli dan kutuk KPOP. Mulut jahat mereka xdapat dibendung jadi kita sebagai KPOPPER mesti bersikap tenang jangan cepat melatah.Biar je dorang membebel sorang2 macam orang giler yang penting kita tetap dengan minat kita dan diwaktu yang sama jaga adab kita. Kalo dia mengata mengutuk dan sebagainya kita pun turut ikut sama xke kita juga macam mereka. 2 kali 5 je ler~ so biarkan mereka dengan spesis mereka. We r the Daebak team...

I still remember who i am. I'm a muslim who love and giving all my heart to ALLAH, NABI MUHAMMAD SAW and ISLAM. I xtahu ler korang bercaya ke x yang aku ni pelik jugak orangnya. kalau aku salah aku akan terperasan sendiri akan kesalahan aku dan menasihatkan diri sendiri. Setiap detik dan saat walau dimana kita berada dan buat apa kepala otak n hati ni dah Melekat nama "ALLAH" menyebabkan kita rasa selamat dan tenang. I minat KPOP dah lama kot 11 tahun dah tapi i xrasa kerana minat KPOP i jadi rosak atau apa. Dengan i minat KPOP i dapat ramai KAWAN. Kadang2x kerana minat yang sama kita boleh berbual bagai dah kenal lama sedangkan ada yang sama sekali xpenah jumpa n muka pun xpenah tengok. Ada juga jumpa kat kedai cd siap sembang, gelak ketawa dan betepuk tampar hahaha...cite pasal K-drama, kpop n sewaktu dengannya. Padahal baru jer beberapa minit sebelum tu jer jumpa. Nama pun xtahu siapa hahaha...Kami fanz KPOP really baik dan sangat ramah tau tak makan org pun.jadi tolong buang presepsi buruk korang terhadap kami.

Think positive jangan asyik think negetive jer. Kadang2x dengan datangnya artis KOREA ni boleh meningkatkan industri pelancongan negara kita. KPOP serata pelusuk dunia kot terkenal dia punya kepopularitian mereka tersebar  macam virus tapi opcoz ler virus yang baik ok hahaha....Jadi bila peminat negara lain yang minat KPOP ni pun mesti tertanya-tanya kenapa artis KPOP ni suka sangat datang Malaysia? Best sangat ke MALAYSIA tu? So untuk merungkai ketanda tanyaan mereka, mereka pun datang MALAYSIA untuk merasai sendiri keindahan MALAYSIA ni. Xke dah membantu banyak industri pelancongan kita. Mereka plak yang promote MALAYSIA tapi orang2x yang hati busuk ni ngi kutuk mereka. Aku plak terasa sangat MALU sebagai warga MALYSIA macam mana kita boleh bersikap seperti ini ceh bagi tau sikit....Ok ler setakat ini dulu nanti i sambung part 2 ok...~~  


YC : Hehehehe...Proud to be hani Nampyon. 
Gomawo Jagiya (tunduk hormat) 


<(^_^)/


~KKUT~

0 comments:

Catat Ulasan