? ??????????????Love Takes You Away? ????? ?? ???Rating: 4.6 (61 Ratings)??9316 Grabs Today. 66567 Total G
rabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????????????????????????????Music Falls off the Page? ????? ?? ???Rating: 4.3 (35 Ratings)??9249 Grabs Today. 35657 Total G BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Khamis, 4 Ogos 2011

TERIMA KASIH KERANA MENCINTAIKU PART 2 1/2

MISI LOTTE WORLD - PART 2 (I)




Aku berjalan dengan lemah sekali langkahku tidak teratur. Aku rasa seperti ingin rebah pada masa itu juga. Aku tak dapat lupa bagaimana Yoochun oppa membalas senyuman gadis itu. Aku harap senyuman itu untuk aku. Kenapa pandangan mata mereka sungguh mesra. Mereka kelihatan rapat. Datang pun sekali.Semua orang telah berkenalan dengan gadis itu aku je belum coz malas la buat sakit hati je buat apa. Kepala ni sangat berserabut sampai aku tidak perasaan ada suara yang sedang memanggilku berkali-kali sehingga la bahuku disentuh dan terdengar suara yang sepertinya aku kenali.



Budak ni orang panggil buat xtahu je. Jalan itu elok2 jangan berjalan sambil termenong bahaya ler.


Aku menoleh memandang suara orang yang memanggilku itu “OH!! Jae Joong oppa rupanya ingatkan siapa tadi”.




“Kalau jalan tu betul2 lar jangan termenong” nasihat Jae joong oppa.




“Yela2 orang tak buat lagi” kataku sambil mengangguk.




“Nak balik ke? Jom la oppa hantar balik” pelawa jae joong oppa.




“Gomawo~Takpe lar saya balik naik train je” cuba menolak secara baik.




“Jangan degil cepat naik. Berani kamu tolak pelawaan oppa” marah jae joong.




“Ye~ yelah2, orang naik”




Aku pun menaiki motorsikal Ducati 999 yang dipandu oleh oppa dan ianya adalah satu-satunya kebanggaan oppa kerana ianya hadiah dari maknya sempena harijadinye yg ke-17 dan juga kerana mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan. Sekarang ni umonya sudah mencecah 19 tahun. Aku mengenali oppa sejak kecil lagi kerana ayah aku sudah tiada lagi jadi mak yang berkerja keras untuk membesarkan aku. Jadi mak selalu titipkan aku pada keluarga jae joong oppa kerana mak dan ayah ku dengan mak ayah jae joong oppa adalah sahabat sejak dibangku sekolah lagi. Jadi mak percayakan mereka untuk menengok-nengokkn aku.Aku dah anggap jae joong oppa macam abang aku sendiri. Sekarang kehidupan aku walau tidak kaya tapi agak stabil jadi aku tidak lagi tinggal dengan keluarga oppa lagi tapi kadang-kala aku akan singgah kerumah oppa kerana mungkin sudah rapat dengan mereka.Tiba2..




“Tengok termenong lagi. Cepat peluk oppa nanti karang jatuh baru tahu” Arah jae joong oppa




“Xpe la orang pengang bahu je” kataku sambil memengang bahu jae joong oppa.




“Suka hati kamulah” kata oppa sambil menutup cermin helmet dan memecut dengan lajunya.




OPPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`




Sedang aku tengah membaca novel kegemaranku tiba2 bunyi mesej dari henfonku berbunyi. Aku pun mengambil dan membuka mesej tersebut. Ianya dari jae joong oppa




Jae Joong Oppa :




Hi! My sweet honey pie sok cuti keluar nak? Oppa cadang nak pergi lotte world. Ok x?




Aku pun membalas




Boleh je. Pergi dengan sape lagi? Pukul bape nak bertolak?




Jae joong oppa :




Sape lagi oppa, Junsu oppa, Eun jung n kamu. Sok kt kuar 8.00 pagi oppa n yang lain akan dtg umah kmu n pastu ngi sme2. Nanti kita sarapan kat luar la ye. Bye sayang jumpa esok~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Keesokan harinye...




“Ha-ni mari sarapan dulu” Mak memanggilku.




Xpe la mak karang kitaorg nak sarapan kat luar. Ala sekali sekala makan kat luar xpekan hehehe....




Ding dong~




“Oh diaorg kot” bercakap sambil berjalan menuju ke pintu.




“Jae joong oppa sorang je...?” aku bertanya mengaru kepalaku yang x gatal sama sekali.




“A~ Junsu dengan Eunjung dah bertolak dulu diaorg kate diaorg tunggu kat puffin
cafe dekat itaewon.




“Oh! ye ke. Oklah jom pergi” aku mengangguk tanda mengerti.




Di Puffin cafe (ITAEWON)




“Ha-ni, Jae joong hyung yeogi yo” junsu memanggil sambil melambai-lambai




“Oh! waso. Anjuseyo” Eun jung bercakap sambil melemparkan senyuman padaku dan jae joong oppa.




Aku dan Jae joong oppa pun duduk. Junsu kelihatan sangat lapar dan dia tidak dapat tunggu lagi terus melambai-lambai memanggil pelayan di kafe itu.




“Chokiyo!! (Excuse me)....




“Selamat datang. Mwo Pilyo hashingo issuseyo? (Ya ada pe2 yg anda mahu?)...” Pelayan itu bertanya sambil tangannya yang memengang pen sudah bersedia untuk mengambil pesanan.




“Koktail jus oren untuk adik manis, Espresso, cappucino dan latte. Makan ambik set menu 1 Telur hancur, tomato,bacon, kentang dan mini pancake disaluti bluberry sos dan sirap. Tolong tambah Choc cream Sandwish sekali.Itu saja terima kasih” Junsu oppa membuat pesanan dengan penuh yakin sambil tersenyum pada pelayan itu.




Junsu oppa memang tahu apa yang kami nak. Lagi pun citarasa kami x jauh beza. Lagi pun citarasa oppa terbaik punya hahahaha....




Selepas sarapan di puffin cafe kitaorg pun bertolak ke lotte world. Ktorg smpi dlm tghr. Ktorg terpakse beratur panjang utk masuk ke lotte world tp nk uat camne sabar jelah. Selepas beli tiket ktorg pun pergi beli dippin dot sedap tu...nyam..nyam. ala cume 2000won je untuk cup besar murah je. Dalam taman tema tu sgt menarik krn penuh dgn hiburan tanpe henti dan ada perarakan di mane2.Kitaorang menjerit macam orang gile. Terlari-lari x tahu nak main pe dulu.



First sekali ktorg naik kapal lanun syok gile..lps tu kt org naik bot air. Eunjung dan Junsu oppa naik dua org dan aku dgn jae joong oppa bot tu agak laju dan habis air tu tepercik kat ktorg tapi nasib baik ada pakai baju hujan itu pun jae joong oppa masih cuba melindungi aku dari terkena air. Aku berasa bahagia sekali tapi aku akan lebih bahagia kalau ianya Yoochun oppa.




Lepas cube indoor punye kt cume outdoor plak.Taman hiburan kat luar tu mengingatkn aku dgn disneyland coz agak sme dgn disneyland. Taman dekat luar tu dipanggil Magic Island dan de pelbagai tunggangan yg kt blh cube. Kami berjalan2 melihat ke kanan dan ke kiri mata melilau-lilau mencari kalau2 de yang menarik untuk dicuba.Aku tiba2 dah x tahan dan meninggalkan yang lain....Tetiba je~




Eh! Junsu oppa, Jae joong oppa itu bukan ke Yoochun dengan budak baru tu? Apa nama dia Ky..Ky..Kyung..Kyung..pe ha? Eunjung bertanya sambil tangannya menunujuk kearah yoochun dan budak baru tu.




“Yelah diaorang. Xsilap oppa Kyung..Kyung..Kyung mi”




Ha! Yela 2 Kyung mi. Mana Ha-ni?




“Dia pergi tandas sekejab” Jae joong oppa memberitahu sambil tangannya menunjuk ke arah tandas yang tidaklah jauh dari tempat mereka berdiri.




“Oppa2ku kita de misi yang sangat penting untuk dilaksanakan. Apa oppa fikir seperti apa yang saya fikir?” Eun jung memandang Jae joong dn junsu oppa sambil mengangkat keningnya dan tersenyum penuh misteri hehehehe...




Junsu pun meniru Eunjung mengangkat-angkat keningnya “Oppa rasa oppa tahu. Pertama kali kau gunakan Otak kau dengan betul. Bagus..Bagus..tapi ia membuatkan oppa ingin menyanyikan sebuah lagu”




“Lagu??? Lagu pe?” Tanya Eun jung



Junsu oppa pun menyanyi penuh persaan atau kata lain syok sendiri a.k.a buat konsert sendiri “hehehehe....I want u in my plan babe~~ye~~ I want u in my plan babe~~woo~~ let’s go mission make it mission let’s go mission make it make it go, we must go make it mission let’s go mission make it go, we must go make it mission let’s go mission make it go~ I want u screaming yoo-yoo-yoochun love mission start now huhuhu...




P/S : Hahaha...Sori kalau x best. Merapu jekan..hehehe~ MISI LOTTE WORLD (II) Coming Soon.


JANGAN LUPA KOMEN YER ~^_^~

0 comments:

Catat Ulasan