? ??????????????Love Takes You Away? ????? ?? ???Rating: 4.6 (61 Ratings)??9316 Grabs Today. 66567 Total G
rabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????????????????????????????Music Falls off the Page? ????? ?? ???Rating: 4.3 (35 Ratings)??9249 Grabs Today. 35657 Total G BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Isnin, 22 Ogos 2011

TERIMA KASIH KERANA MENCINTAIKU PART 4 (FINAL)

PART 4 - KATA YANG SUNGGUH BERERTI BUATKU

"Eomma tolong terus terang Ha-ni boleh terima semuanya tapi sekarang ni saya cuma mau tahu kebenaran sahaja. Tolonglah eomma saya perlu tahu tentang perkara ni" pintaku pada eomma.

"Baiklah...Eomma kamu seorang wanita yang sangat baik hatinya. Rupanya sangat cantik tapi nasibnya tidak seindah rupanya. Keluarga kamu sangat susah dan tidak pernah aman setelah berkahwin dengan ayah kamu yang hanya tahu menghabiskan hasil usaha eomma kamu yang membanting tulang siang dan malam. Appa kamu siang malam keluar berpoya-poya. Hutang sana sini akhirnya diri sendiri merana. Dia terbunuh dalam pergaduhan selepas kalah judi. Selepas appa kamu pergi mak kamu hidup seperti orang pelarian. Lari dari lintah darat yang mengejarnya untuk menuntut segala hutang yang appa kamu tinggalkan. Tambahan yang paling kesian waktu itu dia sedang mengandungkan kamu. Cubalah bayang dalam kedaan sarat mengandung terpaksa lari dari lintah darat tu. Nasib baiklah diwaktu itu suami eomma, appa kamu ternampak eomma kamu dan mahu bawa ke hospital tapi ditolak akhirnya appa bawa pulang ke rumah dan mak yang telah cuba membantu sedaya mungkin untuk menyambut kelahiran bayi yang sangat dinantikan selama 9bulan ini. Eomma kamu menangis, mencium dan memeluk kamu dengan erat sekali. Eomma kamu mengamanahkan kami untuk menjaga kamu. Eomma kamu xmahu kamu juga menjadi pelarian dan hidup dalam bahaya sebab itulah eomma kamu serahkan pada eomma dan appa. Eomma dan appa tetap eomma dan appa kamu.Jangan pernah lupa tu. Eomma dan appa juga sayang kamu. Kamulah satu2nya anak kami selamanya"


Aku menangis dan memeluk eomma dan berkata "GOMAWO EOMMA.Saya xkan lupakan jasa baik eomma selamanya dan begitu juga appa tapi saya rasa saya ingin cari eomma saya. Saya nak tahu bagaimana keadaan dia. Saya xdapat bayangkan bagaimana hidupnya menjadi pelarian dan sedangkan saya disini...."Xdapat menghabiskan kata. Hatiku terlalu sebak.Air mata tak berhenti mengalir.

"Eomma faham. Eomma izinkan" eomma mengizinkan walaupun jauh disudut hati merasa amat berat melepaskan satu2nya anak kesyangannya.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Oh! Jaejoong kamu...." xdapat menghabiskan kata kerana dicelah Jae joong.

"Mana Ha-ni makcik? ha-ni mana?" tanya Jaejoong yang tampak kerisauan.

"Semalam Ha-ni dah tahu perkara sebenar. Makcik tak tahu siapa yang beritahu tapi bagus juga dia tahu. Dia memang patut tahu tentang perkara ini"

"Dia boleh terima x?"

"Nampaknya begitulah dan dia dah ambik keputusan nak cari eomma dia sampai dapat. Dia dah pergi Jae joong"

"MWO!!!! Onje??"

"Baru je dia pergi. Dia dah pergi ke terminal bas. Makcik xdapat nak pergi hantar dia kalau x makcik xkan lepaskan dia pergi. Ntah bile dia akan pulang tapi dia dah janji yang dia xkan lupakan makcik dan suatu hari nanti dia akn balik"

"Suatu hari tu bile? Saya....saya...saya belum bagi tahu sesuatu pada dia dan ianya sangat penting"

"Kalau macam tu lebih baik kamu pergi cepat. Masih sempat lagi Jae joong"

Jae joong tanpa berlengah lagi dia terus berlari turun dari rumah dan menaiki motornya dengan laju sekali.


Di terminal bus aku melihat telatah orang ramai yang kehulur dan kehilir. Betulkah aku akn tinggalkan tempat ini, tinggalkan semua kenangan aku dengan chinguku terutamanya eunjung,junsu oppa dan...Jae joong oppa. "Oppa~saya pergi ni.Eomma saya xkan lupakan eomma tunggu saya eomma nanti saya akan balik semula" bisik hatiku sambil mengalir air mataku. Waktu bas bertolak telah sampai semua beratur masuk kedalam bas. Aku masuk dan mencari tempat duduk. Aku duduk di bahagian belakang tepi tingkap. Aku merenung keluar. Kenapa aku rasa aku harap ada orang datang. Aku harus berhenti berharap. Tiba2

"HA-NIIIII............~HA-NIIIII.....~"

kedengaran suara menjerit memanggil namaku. aku menoleh kebelakang.Kelihatan Jae joong oppa berlari2 sambil mencariku. Aku tidak tau harus bagaimana. Aku hanya melihat oppa mencari2ku aku terasa seperti aku ni sungguh kejam. Membiarkan oppa seperti itu hatiku pedih. Oppa saya yakin kalau oppa boleh jumpa saya. Oppa saya sayang oppa. Hatiku direntap tatkala bas sudah mulai bersedia bergerak. Mana oppa aku disini. Tiba2....

"Ha-ni"

"Oppa. oppa dapat jumpa saya"

"Walau dimana kamu berada oppa pasti nampak kamu kerana kamu sentiasa ada dalam hati oppa"

Oppa menghulurkan tangan padaku dan aku pun menyambut tangan oppa.

"Jangan lupakan oppa. Kamu janji ye. Jangan lama2 kamu mesti balik cepat yer. Oppa..oppa..."

Bas mula bergerak Ku mengeluarkan sedikit kepalaku keluar tingkap bas dan sempat berpesan

"Oppa tolong jaga eomma yer dan tolong sampaikan salam saya pada junsu oppa dan eunjung"

Oppa mula melangkah dengan laju.Cuba mengejar bas yang mula bergerak keluar dari terminal dan menjeritkan sesuatu. Aku tidak dengar dan oppa berlari sekuat hati mengejar bas yang ku naiki dan lagi sekali oppa menjerit " Ha-ni Saranghaeyo~.Oppa tunggu kamu"


Kata2 itu buatku sangat sedih. Kata2 yang ingin aku dengar dari orang yang aku cinta tapi xpernah dapatku dengar. Walaubagaimana pun aku berusaha ianya xkan berlaku. Sempat aku menoleh dan melihat air mata oppa mengalir membuatkan hati aku lebih pedih. Oppa selalu de disampingku. Waktu senang mau pun susah, waktu tawa dan waktu tangis dan aku je bodoh menginginkan orang yang tak mungkin aku miliki. Adakah aku harus melupakan Yoochun oppa? Melupakan cinta aku dan menerima Jae joong oppa. Lebih baik aku lupakan buat sementara waktu dan yang penting aku mesti cari eomma.


5 tahun kemudian

Aku masih mencari eommaku. Usahaku selama ini terasa sudah sampai kpd pengakhiranya. Aku hampir putus asa. 5tahun suatu jangka masa yang lama. Bagaimana eomma, eunjung, junsu oppa, jaejoong oppa dan...dan Yoochun oppa. Pasti dia dah bahagia dengan Kyungmi sekarang. Haruskah aku bertahan? Hidup seorang diri dan selama 5 thaun ni aku cuba berdikari. Aku cuba telan dukaku sendirian. Aku sudah lelah dengan semua ni. Putus asa atau tidak? Aku Lee Ha-ni berharap ianya cepat berakhir.


Aku berjalan dijalan yang biasa kau lalui selama 5 tahun ini. Aku bekerja biasa jer dekat burger King. Aku ternampak makcik yang sama sejak 1 bulan yang lepas dihalau oleh pengawal dan pekeja burger king.


Makcik, mak cik xboleh jual kat sini. Mak cik dah menganggu business kami. Lebih baik mak cik keluar"

Aku memandang mak cik itu. Kaki melangkah tanpa aku sedari. Aku telah mengejar mak cik itu. Seperti aku kenali padahal sma sekali tak pernah berjumpa tapi aku rasa sangat dekat dengannya.

"Mak cik nanti" aku memanggil mak cik tersebut dan dia pun menoleh "Mak cik kenal saya? Mak cik pernah tegok gelang ini x?" aku menunjukkan gelang yg eommaku perbah berikan kpdku.

"Gelang ni macam pernah lihat......~"

"Mak cik tahu? Gelang ni eomma tinggalkan untuk saya masa saya baru lahir lagi"

"Mak kamu siapa?"tanya makcik itu.

"Lee Han-yi"

"Apa Lee han-yi??"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sebenarnya Lee han-yi itu adik mak cik. Kami 2 beradik anak orang berada tapi ntah macam mana eomma kamu bercinta dengan seorang laki miskin dan ia xpernah dipersetujui oleh nenek dan datuk kamu. Eomma kamu dipulaukan dan makcik tidak boleh menolongnya kalau tidak mak cik akn menerima nasib yg sama. Appa kamu seorang yang baik tapi kerana tekanan dia menjadi berubah tidak seperti dulu. perangainya semakin teruk. Banyak berhutang sana-sini. Berjudi, minum arak dan macam2 lagi tapi akhirnya appa kamu mati dimeja judi hanya kerana tidak puas hati dengan kekalahannya. Akhirnya eomma kamu yg jadi mangsa. Eomma menjadi seorang pelarian dan cubalah bayang waktu mengandungkan kamu tapi selepas melahirkan kamu eomma kamu titipkan pada sepasang suami isteri yg baik hati. Eomma kamu sempat bertemu dgn mak cik dan memberitahu semua tentang apa yang berlaku. Mak cik tak dapat menahan sebak dan Makcik tanpa memikirkan akibatnya menolong Eomma kamu akhirnya mak cik dihalau dari ruamah. Walaubagaimanapun Mak cik xpernah menyesal untuk menolong eomma kamu. Sehinggalah dia menghembuskan nafas terakhir dia tersenyum gembira kerana dia tahu anaknya pasti bahagia.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`
Ding Dong

Siapa pulak yang datang ni? Eunjung tolong tengokkan siapa plak yg datang tu.

"Baik makcik"eunjung berkata sambil bergegas ke pintu dan membukanya.

Tiba2 eunjung menjerit "Mak cikkkkkkkkkk..........~cepatlah Mak cikkk...~


"Nape plak budak ni?" ye2 mak cik datang dan alangkah terkejutnya yang berada didepannya itu anak kesayanagannya.Tanpa berfikir lagi aku memelok eomma.

"Oppa~ Junsu oppa cepat lar. Tengok siapa ni..." jerit eunjung

Junsu datang dan melihat rupa2nya Ha-ni. Junsu hanya mampu tersenyum dan aku menyapa junsu oppa dan eunjung dan memelok mereka dan berkata " aku rindu korang" aku tersenyum pada mereka tapi akhirnya baruku sedar Jaejoong oppa tiada disitu. "Mana jae joong oppa"tanyaku. Semua diam membisu tiba2 seseorang memanggil namaku dan alngkah terkejutku ianya adalah Yoochun oppa.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Ha-ni mianhae waktu tu oppa xperdaya. Oppa sangat tidak perdaya. Oppa pasti dah banyak melukakan hati kamu tapi sebenarnya hati oppa pun terluka Ha-ni. Tambahan lagi selama ini oppa hanya dapat melihat kamu dari jauh. Kadang2 oppa sangat bersyukur dapat melihat kamu dari jauh pun sudah membuatkan oppa bahagia tapi tiba2 kau pergi begitu sahaja. Apa yang tinggal lagi untuk oppa.Kalaulah dari dulu lagi oppa luahkannya pasti xserumit ini. Oppa xnak mengulangi kesalahan ini lagi. Walaupun oppa tahu cinta oppa xlah setanding cinta Jaejoong hyung kpd kamu dan juga pengorbanan yang dilakukan sangat tergapai oleh oppa tapi dengan rasa rendah dirinya "Ha-ni~ Saranghaeyo~"

Kata2 yang sudah lamaku impikan baru sekarang ia menjadi kenyataan. Aku terharu dan air mataku mengalir.Oppa mengusap air mataku dan memelokku. "Jaejoong oppa aku memang xlayak untuk mu tapi walaubagaimanapun kau tetap ada dalam hatiku.OPPA TERIMA KASIH KERANA MENCINTAIKU"

*Flashback*

2tahun lepas

"Kami akn cuba berusaha menyelamatkannya tapi yang lagi seorang xdapat kami berbuat apa2 kerana mangsa mati di tempat kejadian"

"Anak tuan dan puan sudah lepasi masa kritikal tapi...tapi dia disahkan buta"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Oppa~ junsu oppa ada dengar cite tak Yoochun oppa dan Kyungmi kena kemalangan"

"Jeongmalyo!! Macam mana keadaan mereka?" tanya junsu

"Dengar kata Yoochun dah lepasi keadaan kritikal cuma...."kata2 eunjung terhenti."Kyungmi mati ditempat kejadian dan Yoochun oppa xdapat melihat lagi kecuali ada yang nak derma kornea kepada Yoochun"

"Kenapa boleh jadi macam ni. Ha-ni..."Junsu berkata kelihatan serius sekali.

"Saya risau lar. Kalau Ha-ni balik dan lihat keadaan Yoochun begitu pasti dia sedihkan" kata eun jung

Dari satu sudut tak jauh dari situ Jaejoong terdengar akan perbualan mereka. Jaejoong telah mengambil keputusan untuk mendermakan kornea matanya tetapi doktor kata Jaejoong tidak boleh menderma kerana Jaejoong masih hidup kecuali kalau penderma itu sudah mati dan ada persetujuan dari simati sebelum dia mati. Jaejoong oppa meminta doktor memeriksa matanya kalau2 ianya sesuai untuk yoochun dan dia juga telah membuat perjanjian jikalau dia mati, dia nak dermakan kornea dia.

"Kalau dia bernasib baik dia boleh dapat saya punya"kata2 terakhir Jaejoong oppa sebelum keluar dari bilik doktor dan dia sempat tersenyum.

2 minggu selepas itu...~

"Yoochun ada berita baik kamu sudah punya penderma dan hari ini kamu akan menjalankan pemedahan untuk mata kamu"

~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Buka perlahan-lahan, ya perlahan"doktor berkata.

Yoochun membuka matanya perlahan-lahan dan agak sakit ketika membuka matanya tapi akhirnya berbaloi.

Junsu, eunjung mana jaejoong hyung eodiya?

Oh! jaejoong...jaejoong oppa~

Jaejoong hyung dia..dia..

Junsu lebih baik kamu beritahu sepertinya kamu sembunyikan sesuatu.Eunjung malhaebwaaa....~

"Jaejoong oppa kemalangan. Kes langgar lari"eunjung berkata sambil menahan dari mengalir air matanya.

"Macam mana keadaan Jae joong hyung? MACAM MANA!!!!!"

"Xdapat diselamatkan"eunjung berkata sambil menangis.

"Siapa penderma mata saya?? Jaebal beritahu saya doktor. Saya rasa saya perlu tahu"

"Maaf saya xboleh beritahu maklumat penderma. Kamu harus banyak berehat.Saya minta diri" Kata doktor dan berlalu pergi.

"DOKTOR~"Yoochun menjerit memanggil doktor.

Yoochun hyung sabar. Bertenang~

"Beritahu saya siapa?Kalau x saya x memerlukannya" Yoochun berkata dan mencapai pisau diatas meja dan cuba mencederakan matanya. Junsu menghalang. Pergelutan itu berlaku dalam 3minit dan akhirnya kerana ketakutan Eunjung terlepas kata" JAEJOONG~ JAEJOONG OPPA. Dia yang dermakan kornea matanya pada Yoochun oppa jadi tolong hargainya. Sebelum dia mati dia dah mendatangani persetujuan untuk dermakan kornea mataya pada oppa. Puas~" Eunjung xdapt menghentikan lagi air matanya yang semakin deras dan berlari keluar dari bilik wad itu.

"Wae??"

"Jangan salah anggap jaejoong bukan buat untuk kamu tapi untuk Ha-ni. Ha-ni sangat mencintai kamu. Dia xnak Ha-ni sedih. Kalau dia balik nanti melihat keadaan kamu macam tu dia pasti sedih.Jadi dia ambik keputusan untuk dermakan kornea matanya"


Selepas semua terjadi aku rasa kerdil diatas cinta Jaejoong hyung kepada Ha-ni. Aku rasa xlayak menerima cinta tapi walaubagaimanapun aku harus menghargai semua ini. Jae joong hyung gamsahamnida~

0 comments:

Catat Ulasan