? ??????????????Love Takes You Away? ????? ?? ???Rating: 4.6 (61 Ratings)??9316 Grabs Today. 66567 Total G
rabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????????????????????????????Music Falls off the Page? ????? ?? ???Rating: 4.3 (35 Ratings)??9249 Grabs Today. 35657 Total G BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Selasa, 16 Ogos 2011

TERIMA KASIH KERANA MENCINTAIKU PART 3 1/2

KEBENARAN YANG AMAT PEDIH - PART 3 (I)

Hari ini aku sudah sedikit membaik berbanding pada hari itu langsung nak berjalan pun xleh tapi sekarang boleh berjalan Cuma kalau berdiri lama2 akan rasa sakit sedikit.Aku pun keluar dari rumah dan turun untuk menuju ke Mokdong station untuk ke sekolah tiba2......

“Ha-ni ya~”

Aku mencari dari mana datang suara itu dan rupa2nya jaejoong oppa. Dia mengajakku menaiki motornya kerana dia risau akn keadaanku.Mula2 ingat nak tolak coz tau je lar oppa bawak mengalahkan F1 takut lar tapi cian plak oppa dah penat2 datang n tunggu pastu nak tolak pulak jadi naik je lar. Kami pun bertolak ke sekolah.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`

“Ha-ni” Yoochun oppa memanggilku dengan lembut sekali.

“Oh! oppa”

“Macam mana dengan kaki kamu ok dah?”

“Boleh lar Cuma xleh nak diri lame2 mula lar rase sakit”

“Habis tadi datang macam mana?”

“Pergi dengan jae joong oppa”

Selepas habis saja aku menyebut nama jae joong oppa, dia pun datang dan trus menegurku yang agak terkejut sedikit kerana oppa datang secara mengejut atau aku je yang khusyuk sangat sembang dgn Yoochun oppa sampai xsedar Jae joong oppa datang.

“Ha-ni ~ ini kamu punya air.Air oren xde, anggur adalah. Nah~”

“Oh~terima kasih oppa”aku berkata sambil memandang kepada oppa sambil tersenyum dan aku menoleh kembali kpd Yoochun oppa tapi dia pergi begitu sahaja sebelum sempat aku berkata apa2.

Oppa duduk ditempatnya dan sama sekali tidak memandangku,aku menjadi hairan. Kenapa oppa pergi begitu sahaja? Tiba2 Kyung mi datang dan muka Yoochun oppa berubah menjadi ceria. Dia tersenyum pada Kyungmi dn begitu juga Kyungmi. Ini membuatkan aku sakit hati.

“Kawan2 semua hari ini saya belanja pizza keju. Tengok banyak tau”

“Wah! Ada apa ni sampai belanja semua pizza ni?” kata changmin sambil memandang pizza itu seperti nak menerkam pizza itu. Lagi pula memang dia tengah lapar pun.

“Hari ini hari jadiku jadi aku nak belanja korang makan”

“Hari jadi patut ada kek bukan?” Kata Yunho

“Itu nanti malam aku akan adakan majlis hari jadiku semua di jemput datang. Nanti aku akan edarkan kad jemputan.Semua mesti datang tau terutamanya Jae joong oppa,junsu oppa,eunjug dan...ha..ni~

“Kalau cam 2 jom lar makan dah lapar ni” kata changmin yang trus membuka kotak pizza itu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Di bilik musik

Wah! Xsabarnya nak pergi ke majlis 2.Aku ingat aku de satu baju gaun yg ayahku hadiahkan 2 tahun lepas tapi masih cantik dan elok. Lagipun aku baru pakai sekali jer.Jae joong oppa n junsu oppa dah de ke baju yang nak dipakai?

“Pasal kitaorang kamu xyah risau kitaorang dah de baju pe nak pakai”

“Ermm...ha-ni kamu plak macam mana dah fikir ke nak pakai baju apa?”

“Aku hanya mampu mengeleng dan mengeluh “hah~nampaknya semua dah de baju utk dipakai ke majlis tu tapi aku xde.Lagipun gaun mahal lar.Xpe lar korang je lar pergi”

“Ha~ xsyok lar kalau kamu xde. Pergi7x jugak. Eun jung tanpa Ha-ni seperti bagai pokok xde akar, baju tanpa seluar,almari tanpa pintu, kereta tanpa enjin, motor tanpa minyak, rumah tanpa atap, gigi tanpa gusi, surat khabar tanpa berita, pen tanpa dakwat, losyen tangan tanpa tangan hanya kamu lar chinguku Oh....~”

“Satu gabungan yang teruk betul”junsu menyelah”

“Diamlah errrrr....errrrrr...”

“Oh! nak lawan yer errrrrrrrrrrrrrrrrr auk.....auk.......”

“Hahahaha....”Eunjung dan junsu oppa bergaduh macam budak kecik je ni buat geli hati ni “hahahahahaha.........”Kerisauan aku seperti dah hilang seketika tatkala melihat telatah mereka. Jae joong oppa, junsu oppa dan eunjung adalah orang yang selalu ada disisiku, menyokongku dan aku bahagia mempunyai chingu2 seperti mereka.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aku membuka jendela memandang kelangit biru yang beransur gelap. Jam menunjukkn 8mlm dan majlis itu berlangsung pada pukul 9.30mlm. Pasti semua dah siap2 memakai baju yang cantik2 dan menuju ke majlis hari jadi Kyungmi tiba2 eomma memanggilku.Ada bungkusan dihantar untukku.Aku kehairanan. Siapa plak yg bagi bungkusan kotak yang besar dan diikat dengan reben merah itu untuk aku. Tiba2 aku mendapat satu mesej.Rupa2nya dari Jaejoong oppa dan aku pun membukanya dan membacanya..

“Hi! My sweet honey pie itu untuk kamu cepat siap oppa tunggu kamu.Jangan lama sangat cuaca agak sejuk ni. Kamu x maukan oppa jatuh sakit gara2 tunggu kamu lme sangat.Sangat sejuk cepat ye~”

Aku membuka bungkusan kotak itu dan alangkah terkejutnya aku didalamnya ada gaun yang sangat cantik dan kainya sangat lembut. X pernah terbayang dapat memakai gaun yang secantik ini.Aku.....

Di luar oppa menungguku sekali-sekala melihat jamnya “ Mana ha-ni ni kenapa lambat sangat nanti lambat plak” membebel oppa seorang diri.

Aku melihat oppa yang dari tadi asyik membebel sambil tengok jam dan aku memanggil oppa “Oppa~”.Aku agak kehairanan dan agak malu apabila oppa asyik merenungku dari atas ke bawah. “Kenapalah agaknya? Aku ni x cantik ke?” Bisik hatiku.

“Wah! Oppa tahu kamu ni cantik tapi xsangka secantik ini. Baju itu memang sesuai untuk kamu”

"Tipulah oppa Cuma nak senangkan hati saya je"

“Betullah kalau oppa nanti nak cari yeoja chingu macam kamulah atau kamu nak jadi yeoja chingu oppa?” Tanya oppa yang memandang tepat ke mataku. Kelihatan serius je.

“Mmm...mmm...”aku kehilangan kata. Kepala ni rasa kosong je. Xtahu nak cakap apa asyik mmm..mmm....sambil memandang kebawah dan tangan dok memintal-mintal gaun tu.

“Hahaha...oppa gurau jelah. Xkan lar kamu nak kat oppa. Lagipun dalam hati kamukan cuma ada Yoochun”

“Sa-saya~ Memang saya xnafikan saya cintakan Yoochun oppa tapi oppa tetap orang yang paling saya sayang.Oppa sentiasa ada tempat dalam hati saya”.

Jaejoong oppa memandangku dan memengang tanganku.Dia tersenyum padaku dan memelukku dan oppa membisikkan pada telingaku “TERIMA KASIH MY SWEET HONEY PIE”
Oppa sering memanggilku dengan panggilan itu. Dari kecik lagi. Aku suka oppa panggil aku begitu kerana aku rasa aku seperti orang yang sangat istimewa dan aku rasa dihargai. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jam menunjukkan pukul 9.20 malan ramai orang telah hadir walaupun majlis dijadualkan pukul 9.30.Ramai yang terpegun dgn keindahan dekorasi rumah Kyungmi yang tersergam indah di Apgeujong. Apgeujong juga dikenali sebagai “Beverly hill of Seoul” tempat orang2 kaya yang hanya memakai barangan yang tebaik seperti Louis Vuitton, Prada, Gucci,Hermes, Tiffany,Salvatore ferragamo,Fendi,Blueberry dan D&G. Tempat ini juga banyak tempat untuk shopping dan banyak restoran dan cafe berdekatan dengan tempat perumahan.Kyungmi ialah anak tunggal dan ayah dan maknya mengusahakan sebuah syarikat barang kemas yang terbesar di South Korea dan mempunyai banyak cawangan kedai emas serata korea selatan dan ianya juga telah menembusi pasaran jepun. Cawangan dijepun ada di Tokyo dan juga Harajuku.
Aku dan oppa sampai kekediaman Kyungmi tepat jam 9.30. Oppa menunujukkn kad jemputan kpd pengawal dan dibenarkan masuk. Masuk sahaja aku terus mencari Junsu oppa dan Eunjung tapi ketika itu aku tidak sedari yang banyak mata memandang. Aku ternampak Junsu oppa dan Eunjung dan menegur mereka. Tiba2 ada suara yang mengumumkan ketibaan Kyungmi aku menoleh tapi alangkah terkejutnya semua orang memandangku. Aku agak terkejut “kenapa plak diaorang pandang aku ni?”bisik hatiku “Hi! chingu~”aku berkata sambil melambai-lambai pada semua kawanku.

“Ya~ kamu ni Ha-ni ke?” Tanya Yunho

“Macam Ha-ni” Kata Changmin sambil mengaru-garu kepalanya

“EH!! Nape tanya macam tu? Aku memang Ha-ni lar”

“Lar ha-ni ke ingatkan sape tadi....” kata changmin

“Nape plak aku nampak lain ke?”Tanyeku

“Memang lain coz malam ni kamu nampak Cantik sangat sampai xkenal ni” kata Yoo hee salah seorang rakan dlm kelas kami.

“Malam ini je, habis kalau hari2 lain xke?” tanye sambil buat muka sedih.

“Hari lain cantik ngak tapi malam ini super duber Cantik” Yunho berkata sambil mencubit pipiku

“Sakit lar” aku berkata sambil memukul Yunho.Ala pukul manja.

“Ini baru Ha-ni yang betul”Yunho berkata dan semua tergelak.

Diwaktu itu tanpa semua sedari sebenarnya Kyungmi sedang memerhatikan semua orang yang asyik khusyuk menumpukan perhatian padaku dengan perasaan marah sekali.

“Apa dah jadi ni? Hari ini majlis hari jadiku sepatutnya akulah watak utama tapi semua tetumpu pada dia” kata Kyungmi yang sedang cuba menahan marahnya.

Ketika itu Yoochun cuba berfikir nak buat pe untuk buat Kyungmi berasa lega tapi memang xdapat dinafikan Ha-ni nampak lain dia sangat cantik malam ni tapi yang paling penting sekarang Kyungmi. Yoochun harus melupakan itu dulu. Yoochun mengambil microphone dan...

“Mintak perhatian semua..Kyungmi sudah datang sekarang masa potong kek. Mintak semua ke Meja kek” Pinta Yoochun kepada semua tetamu.

Setelah itu baru semua memaling kepada Yoochun dan bergerak ke meja kek.Aku memandang kepada Yoochun oppa sambil tersenyum tapi oppa tidak membalas senyumanku dan oppa terus mendapatkan Kyungmi yang sudah menunggunya dimeja kek. Aku agak kecewa. Ketika itu jaejoong oppa memengang tanganku dan oppa melemparkan senyuman padaku dan kami pun pergi ke meja kek.

“Terima kasih kerana semua dapat hadir ke majlis hari jadi saya yang ke-18. Saya harap semua akan bergembira pada malam ini”

Selepas itu Kyungmi pun membuat hajat dan memotong kek 3 tingkat itu...

“Kyungmi kek tu bagi untuk orang yang paling istimewa buat kamu” Kata Yunho kepada Kyungmi.Tanpa berfikir banyak Kyungmi terus memberikan kek itu kepada Yoochun dan Yoochun hanya mampu tersenyum dan mengigit sedikit kek yang diberikan padanya dan Yoochun menyuapkan pula kepada Kyungmi. Semua bersorak riang dan ketika itu tau sajalah bagai mana perasaanku.Jaejoong oppa memengang tanganku dan begitu juga junsu oppa dan eunjung sekurang-kurangnya aku ada mereka yang selalu ada untuk aku jadi buat apa nak yang lain. Mereka adalah orang yang aku sayang dan mereka adalah semangatku.Kalau memang aku takde jodoh dengan Yoochun oppa aku terima

Jangan Lupa Komen Plezzzzzzzz............~


0 comments:

Catat Ulasan